Wedstrijdverslagen 30 en 31 maart 2019

Altior sluit zaalseizoen af

Altior 1 – Oranje Wit 1                      Uitslag: 12-15
Op zondag 31 maart mochten de speelsters van Altior 1 voor de laatste keer dit seizoen de zaal in. Dat geeft gemengde gevoelens. Soms zijn er namelijk van die seizoenen, die je het liefst zo snel mogelijk wilt vergeten. Ondanks de degradatie geldt dat niet voor deze zaalperiode. We hebben op technisch en tactisch vlak een ontzettend mooie ontwikkeling doorgemaakt. Ook mentaal zijn we een veel sterker team geworden. Nog voor de eerste wedstrijd, spraken we met elkaar af dat ons belangrijkste doel was om te groeien, ook al zou het ons wedstrijdpunten kunnen kosten. Dat het resultaat degraderen zou zijn, dat hadden we niet verwacht en was ontzettend zuur. Maar op de trainingen en ook vandaag weer in fases van de wedstrijd, hebben we gezien wat we kunnen en wat we de afgelopen maanden hebben geleerd. De pupil van de week Ize van Erp zag Altior sterk beginnen, maar daarna zwakten we af. Met name in de rebound waren we te statisch en we lieten we onze tegenstanders van Oranje Wit langszij komen en de voorsprong pakken. In de laatste fase van de wedstrijd wisten we het te keren en kwam de snelheid terug in het spel, maar we konden de overwinning niet meer veilig stellen. We zijn gedegradeerd, maar wel trots op wat we bereikt hebben. We zijn blij en dankbaar met de dingen die we mogen leren van Jacques en de manier waarop we elkaar steeds beter weten te vinden. We hebben ontzettend veel zin in de laatste vijf wedstrijden van het veldseizoen, waar we er weer volop tegenaan zullen gaan. Hopelijk met veel supporters langs de lijn, want we willen jullie graag laten zien wat we kunnen. Op zondag 5 mei spelen we om 15.00 uur in Luyksgestel tegen Stormvogels, de kampioen van de zaalcompetitie. Tot dan allemaal!

Altior 2 – Prinses Irene 2                  Uitslag: 15-16

Altior 3 – Flamingo’s 2                        Uitslag: 16-9

Altior 4 – Prinses Irene 3                  Uitslag: 8-24

Altior MW 1 – BMC MW1                    Uitslag: 7-8
In deze laatste wedstrijd van de zaalcompetitie wilden we het onze tegenstandsters een stuk moeilijker maken dan dat we vorige week deden. Wat we lieten zien in Son was werkelijk een onflatteuze vertoning en dat moest in de Zaert toch anders tegen de dames uit Berlicum. We hebben het ze zeker moeilijk gemaakt. In de eerste helft wisten we steeds op voorsprong te komen na gelijkspel en bedachten in de rust nieuwe strategieën voor het tweede deel. Dat hadden de dames van BMC ook gedaan en wisten de stand gelijk te maken en steeds met één doelpunt voor te komen totdat we de 7-6 scoorden en we dachten dat de punten deze keer toch echt aan ons toebedeeld zouden worden. Echter in de laatste minuut wisten de dames van BMC de stand gelijk te maken en enkele seconden voor het eindsignaal het winnende doelpunt van een afstand erin te leggen. Een heel zuur verlies na deze boeiende strijd. Eindstand 7-8.

ODIO A1 – Altior A2                           Uitslag: 4-15

Flash A1 – Altior A3                            Uitslag: 6-8