Wedstrijdverslagen 29 en 30 september 2018

DDW een maatje te groot voor Altior

DDW 1 – Altior 1                             Uitslag: 17-10
Op 30 september stond er de eerste uitwedstrijd op het programma van Altior. De dames mochten afreizen naar Hooge Mierde om het daar op te nemen tegen DDW. Dit betekende echter niet dat Altior van plan was om met minder dan 2 punten huiswaarts te keren. Toch bleek al snel dat het niet gemakkelijk zou worden. Waar de thuisploeg vanaf het begin van de wedstrijd de korf wist te vinden, waren de aanvallen van Altior ondermaats en duurde het tot de 10e minuut voordat het eerste doelpunt viel. DDW had de korf toen al drie keer gevonden. Gedurende de hele eerste helft bleef Altior achter de feiten aanlopen en liet DDW steeds verder uitlopen. Het resultaat was een ruststand van 9-3. In de rust werden er andere afspraken gemaakt en het was duidelijk wat de dames te doen stond: zo snel mogelijk het gat met DDW verkleinen. De aanvallen liepen in de tweede helft beter, maar de dames van DDW bleven ook scoren en gaven de voorsprong niet meer uit handen. Het resultaat was een 17-10 nederlaag.

DDW 2 – Altior 2                             Uitslag: 8-7

Celeritas/Avanti 2 – Altior 3       Uitslag: 6-9

Altior 4 – SCMH 3                           Uitslag: 7-6

BMC MW1 – Altior MW1              Uitslag: 14-9
Over en weer hadden beide teams kansen maar de thuisploeg wist beter tot scoren te komen. Voor rust wisten we tweemaal een achterstand van 4 doelpunten enigszins in te halen voordat we gingen rusten met de stand van 7-4. Na rust konden we tot 1 doelpunt naderen maar helaas telde de scheidsrechter het laatste doelpunt van ons niet. De dames uit Berlicum/Middelrode wisten opnieuw een gat te slaan. Ditmaal van 5 doelpunten. Wij bleven strijden en de stand werd 11-7. Helaas vielen de doelpunten van onze tegenstandsters vele malen makkelijker in de korf en verlieten we het veld met een 14-9 nederlaag.

Altior R1 – Corridor R2                   Uitslag: 7-3

Prinses Irene A1 – Altior A1           Uitslag: 10-13