Wedstrijdverslagen 10 en 11 maart 2018

Altior B1 en C1 strijdend ten onder op NK
Op zaterdag 10 maart werd er in Venray gestreden om de Nederlandse titel. De B1 werd in een spannende eerste kruisfinale met De Korfrakkers en na verlenging uiteindelijk verslagen door de meiden uit Erp. Dus geen finaleplaats maar een wedstrijd om de 3e plaats die ook werd verloren tegen Rosolo met 5-2. Het werd dus geen podiumplaats voor onze meiden. De C1 ging van start tegen Swift uit Velden en hadden de 1e helft veel moeite met deze meiden maar in de 2e helft ging het iets beter lopen en wonnen ze de wedstrijd met 7-1. Een finaleplaats waarin ze het moesten opnemen tegen De Korfrakkers. De C1 tot op dat moment nog ongeslagen in het gehele seizoen had het moeilijk tegen de meiden uit Erp. Het werd een bloedstollende finale die tot aan de laatste minuut gelijk op ging. Bij een stand van 6-6 en nog 70 seconden te spelen scoorde De Korfrakkers uit een vrije worp hun 7e doelpunt en werd het de laatste minuut nog heel spannend maar Altior kreeg het niet meer voor elkaar om te scoren en verloren hun eerste wedstrijd van het seizoen nog wel de finale van het NK en moesten genoegen nemen met een 2e plaats. Toch kunnen alle meiden en hun coaches trots zijn op hun prestatie want jullie waren er toch maar mooi bij om de beste van Nederland te worden alleen het lukte net niet. We bedanken ook nog alle meegereisde supporters die hopelijk toch hebben genoten.

NDZW MW1 – Altior MW1        Uitslag: 7-10
Het eerste aanvalsvak kwam moeilijk tot scoren, daardoor kwamen we met 2 doelpunten achter te staan. We konden daarop een tegenreactie geven en de stand werd gelijk. Tot halverwege de tweede helft kregen we genoeg kansen maar scoren lukte aan onze zijde niet. Dit resulteerde in een 7-2 achterstand. Toen we nog meer kansen kregen en eenmaal wisten hoe te scoren, kropen we langzaam dichterbij. Met de gelijke stand van 7-7 waren we niet meer te houden en wilden het binnen seizoen afsluiten met een overwinning. Doordat de dames van NDZW ons de ruimte gaven konden we alle opgedane ervaring tijdens het oefenen omzetten en afstandsschoten. Uiteindelijk verlieten we het veld met een mooie overwinning !

TOG 2 – Altior 4                                Uitslag: 9-8

Avanti B1 – Altior B2                     Uitslag: 6-9