Wedstrijdverslag 9-10 september 2017

Moeizame overwinning Altior

Klick’15/Miko’76 1 – Altior 1

Op zondag 10 september ging Altior richting Wilbertoord. Daar traden ze aan tegen de dames waar de hoofdcoach van Altior van nu enkele jaren actief was. Het werd een moeizame wedstrijd voor Altior die maar geen grip kregen op het spel van Klick’15/Miko’76 die vooral in de 1e helft agressiever de strijd aangingen en zo telkens Altior aftroefde in de aanval.

Altior ging rusten met een 6-5 achterstand. In de 2e helft ging Altior voortvarend van start en kreeg het steeds meer kansen op de gelijkmaker. Het duurde toch nog een tiental minuten voordat het 6-6 werd. Daarna liep Altior verder weg en kwam de teller op 6-8. Het spel werd er niet mooier op en met veel moeite werden de aanvallen van Klick’15/Miko’76 afgeslagen. Het werd nog 7-8 maar de overwinning en de punten gingen mee naar Heeswijk-Dinther.

Be Quick 2 – Altior 2                      Uitslag: 14-4

ODIO 2 – Altior 3                             Uitslag: 11-3

TOG 2 – Altior 4                               Uitslag: 7-8

Prinses Irene R1 – Altior R1          Uitslag: 4-6

Altior MW1 – SCMH MW1            Uitslag: 2-19

In deze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen probeerden we de eerste punten te verzamelen. De strijd was gelijkwaardig maar doelpunten maken viel nog niet mee. We gingen de rust in met een achterstand van 7 doelpunten (2-9). Met een goede tweede helft zou nog alles mogelijk zijn. Helaas werd scoren nog moeilijker en wisten we er zelfs géén te maken. De meiden die bij ons in kwamen vallen maakten in de tweede helft vele kansen mogelijk maar ook dat resulteerde niet in doelpunten. De dames uit Mariaheide hadden vanavond wel geluk en denken het kruit voor dit seizoen al verschoten te hebben. Zij wonnen de wedstrijd met 2-19. Helaas 2 verliespunten en ook een teamlid voor lange tijd uitgeschakeld door een gebroken pink. Wat vervelend Anja dat je na maandenlange afwezigheid met zo’n pech je eerste wedstrijd weer moest afsluiten.

Corridor A1 – Altior A2                  Uitslag: 10-3

De Korfrakkers B1 – Altior B1      Uitslag: 8-9