Wedstrijdverslag 17 juni 2018 (NK)

Altior C1 Nederlands Kampioen

Rosolo C1 – Altior C1
Op zondag 17 juni stond Altior C1 in de veldfinale 2018 tegen Rosolo C1 die werd gespeeld in het ver afgelegen Roermond. Na een goed en zeer overtuigend seizoen zowel in de zaal als op het veld moest het dan maar gebeuren dat die Nederlandse titel mee ging naar Heeswijk-Dinther. Altior C1 die in het gehele seizoen maar een wedstrijd verloor …dat was wel de zaalfinale…was er op gebrand om het nu dan maar echt af te maken.

De meiden gingen voortvarend van start en namen gelijk een voorsprong maar Rosolo kwam gelijk terug 1-1. Dus dat beloofde wat voor de rest van de wedstrijd maar er werden in de 1e helft veel fouten gemaakt aan beide kanten maar alleen Altior profiteerde daarvan, liep stiekem steeds een doelpuntje verder weg en ging rusten met een stand van 1-4.  Na rust werden ze langzaam aan steeds beter en kregen meer vertrouwen in een goede afloop. Rosolo bleef achter de feiten aan lopen en bij een stand van 4-7 waar Rosolo goede doelkansen kreeg op de 5-7 was het Altior die scoorde en daarmee uiteindelijk de wedstrijd op slot gooide.

De meiden zaten op dat moment in een overwinnings flow alles lukte en ze liepen uit naar 4-11.

Toen het laatste fluitsignaal klonk drong het dan ook gelijk door bij de meiden……. eindelijk gelukt …. die Nederlandse titel is binnen. Met recht kunnen ze nu ook zeggen.. Wij zijn de beste !!! .

Er werd nog lang gejuicht …veel foto’s gemaakt, gehuldigd en taart gegeten. Namens iedereen die Altior een warm hart toedraagt, PROFICIAT KAMPIOEN VAN NEDERLAND!!!!