Nieuwsbrief september 2020

Start seizoen
De meeste leden zijn alweer naar school of werk. We zijn weer klaar voor een nieuw seizoen bij Altior. Iedereen heeft per mail het adresboekje ontvangen met daarin de commissies en de leiding/scheidsrechters met telefoonnummer en e-mailadres. De wedstrijden en de indeling van de kantinedienst en de rijlijsten zijn ook al bekend gemaakt per mail.

Corona
Helaas hebben we momenteel allemaal nog steeds last van de Corona-crisis. Om korfbal door te kunnen laten gaan zijn we als club verplicht om een aantal maatregelen te nemen. Voor Altior hebben we hiervoor een Corona-protocol opgesteld, afgeleid van het RIVM en NOC-NSF.
Een van de uitdagingen is ook het Corona-proof maken van de kantine. Het komt erop neer dat maar een beperkt aantal zitplaatsen beschikbaar zijn. Mocht je in de kantine willen verblijven is het verplicht om te zitten en het registratieformulier contactgegevens in te vullen. We hopen dat het weer de komende weken goed blijft zodat we zoveel mogelijk buiten kunnen leven. Wij vragen jullie de maatregelen te respecteren zodat we de club open kunnen houden.

Doelshoppen
Het doelshoppen is al vaker voorbij gekomen. Al gezien hoe gemakkelijk het is? Kies Altior als doel en steun onze vereniging. Het kost je niets en wellicht kom je al verschillende webshops tegen waar je regelmatig shopt! Bekijk het eens via www.doelshoppen.nl .

Rabobank ClubSupport
De Rabobank ClubSupport is weer in volle gang. De vorige vijf edities hebben we een mooi centje op weten te halen en vorig jaar hebben we daardoor mooie trainingsjassen voor de leiding en officiële shirts voor onze verenigingsscheidsrechters aan kunnen schaffen. We vinden dat netjes en herkenbaar. Ook dit jaar willen we een mooi bedrag bij elkaar krijgen om onze trainsters en nieuwe scheidsrechters op te leiden.
Van 5 oktober tot en met 25 oktober kan je als lid van de Rabobank je stem uitbrengen. We roepen jullie dan ook allen op om te stemmen op Altior!

Nieuwe spelregels
Dit seizoen zijn er een aantal spelregels veranderd waar elk team, elke coach en natuurlijk elke scheidsrechter mee te maken zal krijgen. Ook bij de supporters zullen de wijzigingen waarschijnlijk wel opvallen. Hier zijn de belangrijkste veranderingen in een notendop:

• Iedereen neemt zijn eigen strafworp. Dit geldt voor alle niveaus, dus ook in het breedtekorfbal.
  • Er is geen verbod meer op steunbal, vallend de bal bemachtigen en met de vuist de bal raken (het laatste is wel strafbaar als het bewust gebeurt). De opgooibal is afgeschaft.
  • Voetbal is alleen strafbaar als het bewust gebeurt.
  • Alle teams mogen twee coaches hebben. Zij kunnen onbeperkt de bank verlaten, mits zij andere deelnemers niet hinderen en er mag op hetzelfde moment altijd maar één van de twee van de bank zijn.
  • Onnodig het spel ophouden kan gedurende de hele wedstrijd bestraft worden.

Ben je opzoek naar nog wat extra informatie over de korfbal spelregels anno 2020, bekijk dan nog eens de onderstaande links!
Voor alle spelregels zoals die per 1 september 2020 van toepassing zijn:
Spelregels korfbal 2020
Voor het aanvullende KNKV regelement (specifiek voor bepaalde leeftijdscategorieën en spelvormen):
Spelregels – uitzonderingen of aanbevelingen voor wedstrijdregels
Voor de afwijkingen specifiek van veldkorfbal ten opzichte van de algemene ‘Spelregels korfbal 2020’:
Spelregels veldkorfbal
Voor de afwijkingen specifiek van dameskorfbal ten opzichte van de algemene ‘Spelregels korfbal 2020’:
Spelregels dameskorfbal
Voor een toelichting van de wijzigingen ten opzichte van het oude spelregelboek:
Spelregels korfbal 2020 – wijzigingen toegelicht

Spelregelbewijs
Vanaf de B’s wordt het spelregelbewijs gehaald bij Altior. Dus speel je in de B’s of hoger en heb je je spelregelbewijs nog niet gehaald dan ontvang je binnenkort een mail met meer informatie en een inlogcode voor het halen van dit spelregelbewijs. Ben je al nieuwsgierig geworden? Dan kan je alvast een kijkje nemen op www.korfbalmasterz.nl

Vertrouwenspersoon
Wisten jullie dat wij binnen Altior ook twee vertrouwenspersonen hebben? Dit zijn Brechtje Broeren en Lieke Lunenburg. Brechtje is te bereiken via tomenbrechtje@ziggo.nl of 06-52212099 en Lieke via lieke4you@hotmail.com of 06-28165815.

E-mailadressen
Hierbij alle Altior e-mailadressen:

• Secretariaat                       secretariaat@altior-korfbal.nl
  • Wedstrijdsecretariaat       wedstrijdsecretariaat@altior-korfbal.nl
  • JeugdTC                            jeugdtc@altior-korfbal.nl
  • Penningmeester                 penningmeester@altior-korfbal.nl

Nette kleedlokalen
Wil iedereen na de training en wedstrijd er zorg voor dragen dat de kleedkamers (van het team en de tegenstander) netjes worden achtergelaten. Dus afval in de afvalbakken, douche droogtrekken en alles op zijn plaats terugzetten. Dit is een taak van het hele team en niet van enkele speelsters. De leiding gaat hier op controleren. Als we dit allemaal doen, dan is het een kleine klus en is het zo gebeurd. Daarnaast zullen alle kleedkamers wekelijks een grote beurt krijgen.

We wensen iedereen een mooi, sportief seizoen met veel plezier!