Nieuwsbrief september 2019

Toekomst Altior

Altior 70 jaar
Op 9 november 1949 is Altior opgericht en daarom bestaan we dit jaar 70 jaar. Dit gaan we vieren op zaterdag 20 juni 2020. We willen er met heel de club een leuke dag van gaan maken. Dus Save the Date en zet die in je digitale of op je analoge kalender.

Rookvrij
Vanaf dit seizoen zijn we rookvrij. Wij vinden het een succes en dat komt mede door jullie! Complimenten voor iedereen hoe goed dit wordt opgepakt binnen onze vereniging!

Rabobank ClubSupport
De Rabobank ClubSupport is weer in volle gang. De vorige vier edities hebben we een mooi centje op weten te halen, maar vorig jaar hebben we niet genoeg op weten te halen om ons doel te kunnen realiseren. Daarom is dit jaar wederom ons doel trainingsjassen voor de leiding en officiële shirts voor onze verenigingsscheidsrechters aan te schaffen. We vinden dat netjes en herkenbaar. Zo kunnen we ook naar buiten toe laten zien wie we zijn. Van 27 september tot en met 11 oktober kan je als lid van de Rabobank je stem uitbrengen. We roepen jullie dan ook allen op om te stemmen op Altior!

Kacper Nowak nieuwe trainer senioren 2
We zijn blij te kunnen mededelen dat we een trainer/coach voor senioren 2 hebben gevonden. Kacper Nowak speelt zelf bij Noviomagum uit Nijmegen en is geregeld voor het Poolse nationale team uitgekomen. Wij wensen hem veel succes en plezier!

JeugdTC
Anne Wijgergangs is de nieuwste aanwinst van de jeugdTC. Deze commissie bestaat nu uit: Loes van Gerwen (A jeugd), Suzanne Pennings (B jeugd), Anne Wijgergangs (C jeugd), Nicole Vogels (D jeugd), Dennis vd Heuvel (E jeugd) en Brechtje Broeren (F jeugd en Welpen).

Vertrouwenspersoon
Wisten jullie dat wij binnen Altior ook een vertrouwenspersoon hebben? Dit is Brechtje Broeren. Brechtje is te bereiken via tomenbrechtje@ziggo.nl of 06-52212099.

Trainen herfstvakantie
In de herfstvakantie (14 t/m 20 oktober) gaan de trainingen gewoon door.

Spelregelbewijs
Vanaf de B’s wordt het spelregelbewijs gehaald bij Altior. Dus speel je in de B’s of hoger en heb je je spelregelbewijs nog niet gehaald dan ontvang je binnenkort een mail met meer informatie en een inlogcode voor het halen van dit spelregelbewijs. Ben je al nieuwsgierig geworden? Dan kan je alvast een kijkje nemen op www.korfbalmasterz.nl

Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze veldcompetitie moeten we 48 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 13 wedstrijden gefloten.

Nieuwe bidons
Wat fijn om te zien dat de nieuwe bidons gretig in gebruik genomen zijn, mooi! We hebben ook al een aantal vragen gehad. Zorg ervoor dat je na elke wedstrijd de bidons leeg maakt en laat uitlekken. De bidons mogen ook gerust een keertje in de vaatwasser.

Activiteiten 2019-2020
Het seizoen is bijna voor iedereen gestart, wat betekent dat naast de sportieve activiteiten ook tijd wordt gemaakt voor de spel activiteiten. Voor het seizoen 2019-2020 staat hieronder de jaarplanning. Voor aanvang van de activiteiten ontvang je later nog een uitnodiging:

Datum Wat Voor wie?

25 oktober

Speurtocht

Welpen FED
Maandag

16 december

kerstborrel Senioren, midweek, recreanten, junioren A

7 februari

Bingo

Welpen FEDC

20 maart

Quiz Junioren A, senioren, recreanten, midweek

Vrijdag 10-4 Jeugd avond

Welpen FED
Ntb in juni Ouder kind toernooi

Speculaasactie
Ook dit jaar hebben we weer de jaarlijkse speculaasactie om de kas van Altior een mooie boost te geven. In de week van 7 oktober ontvangen jullie de lijsten en kunnen jullie starten met de verkoop. Uiterlijk dinsdag 29 oktober moet het geld (inclusief opgave van het aantal krollen en speculaas) ingeleverd zijn bij de leiding. Maandag 11 november kunnen de bestellingen worden opgehaald in het clubgebouw van 19:00 tot 20:00. Graag een eigen tas meenemen, zodat iedereen alles gemakkelijk mee kan nemen.

Oproep! We zijn ook nog op zoek naar mensen (leden of ouders bijvoorbeeld) die mee kunnen en willen helpen om speculaas en krollen in te pakken op maandag 11 november in de middag bij bakkerij van Doorn in Schijndel. Als je kan helpen, laat het dan even weten via de mail.

Kascontrole
Zoals op de jaarvergadering is aangegeven komen we hierbij terug op de kascontrole. Deze is inmiddels door de 3 koppige kascontrole-commissie uitgevoerd en positief bevonden.

Nette kleedlokalen
Wil iedereen na de training en wedstrijd er zorg voor dragen dat de kleedkamers (van het team en de tegenstander) netjes worden achtergelaten. Dus afval in de afvalbakken, douche droogtrekken en alles op zijn plaats terugzetten. Dit is een taak van het hele team en niet van enkele speelsters. De leiding gaat hier op controleren. Als we dit allemaal doen, dan is het een kleine klus en is het zo gebeurd.

Daarnaast zullen alle kleedkamers wekelijks een grote beurt krijgen.