Nieuwsbrief oktober 2022

Rabobank ClubSupport
Er is weer volop gestemd op Altior bij de Rabobank Club Support. Op 4 okt is de uitslag bekend gemaakt en we krijgen een bedrag van €1506,51 toegekend. Bedankt allemaal voor het stemmen. Kunnen we weer leuke dingen mee doen.

Orde en netheid accommodatie
Elke week wordt er weer door diverse vrijwilligers voor gezorgd dat de accommodatie er netjes uitziet. Wij willen je vragen om hieraan een bijdrage te leveren zodat het werk voor onze vrijwilligers beperkt blijft. Indien je gebruik maakt van de kleedlokalen, zorg er dan voor dat deze na gebruik netjes worden achtergelaten. Dit betekent vuil in de vuilnisbakken, kleedlokaal vegen (zand niet in de afvoerputjes), water wegtrekken en de ruimte netjes achterlaten. Dit geldt ook voor trainingsavonden. Aangezien er elke keer weer veel zand mee komt, willen we je verzoeken om de schoenen goed te vegen, met behulp van de borstels, voordat je het kleedlokaal betreedt. Om de kantine netjes te houden ook het verzoek om zoveel mogelijk de WC’s van de kleedlokalen te gebruiken evenals bidons te vullen in de kleedlokalen. Laten we er samen voor zorgen dat het er netjes blijft uitzien zodat het ook niet uitnodigt om vuil/troep achter te laten.

Sponsormiddag
Zondag 25 september is er een sponsormiddag georganiseerd voor alle sponsoren en vrienden van Altior. Na de terugblik over het afgelopen seizoen is er genoten van een lunch en een drankje in de stralende zon langs het veld bij de thuiswedstrijden van Altior 2 en 1. De waardering voor de dag is wederzijds.

Positief supporteren langs de lijn!
Er bereiken ons elk jaar (en ook dit jaar) klachten van onze vrijwilligers over het gedrag van toeschouwers ten opzichte van onze spelers, coaches en scheidsrechters. We vinden het onacceptabel dat de motivatie van onze vrijwilligers hiermee onder druk wordt gezet. Vaak zijn ze jong en nog onervaren, maar hebben ze wel het lef en de inzet om het te proberen. Geef ze een kans en verplaatst je in hun positie. Wie is er nu altijd foutloos?

“Toeschouwers die spelers, coaches en scheidsrechters negatief benaderen, worden vanaf de week erop ingedeeld als coaches of scheidsrechter”

Speculaas/krollen
De verkoop van het speculaas en de krollen gaat weer beginnen. De lijsten worden in het weekend van 15 oktober naar alle leden gemaild. Heb je geen printer, geen nood, dan liggen de bestellijsten vanaf 17 oktober klaar in de kantine om mee te nemen. Uiterlijk donderdag 10 november moet het geld en de opgave van het aantal verkochte pakken speculaas en zakken krollen zijn ingeleverd bij je leiding.
Maandag 21 november kunnen de pakken speculaas en de krollen opgehaald worden in het clubgebouw van 18.30 uur tot 20.00 uur. Graag een eigen tas meenemen, zodat iedereen alles gemakkelijk mee kan nemen.

Trainen herfstvakantie en zaalcompetitie
In de herfstvakantie zijn alle jeugdteams vrij, behalve de teams die op 22 en 23 oktober nog een wedstrijd spelen. Op dinsdag 1 november starten we met de trainingen in de zaal. Er zijn teams die ook een training buiten hebben tijdens de zaalcompetitie. Deze teams kunnen niet douchen tijdens deze maanden. De trainingstijden hebben jullie begin van het seizoen al ontvangen, maar zijn nogmaals bijgevoegd als bijlage.

Kampioen Commissie
Binnen Altior bestaat er een kampioen commissie; zij zorgen voor extra aandacht wanneer er een team kampioen wordt. Het is verstandig om even met hen te schakelen indien een team mogelijk kampioen kan worden. Sommige ouders of sponsors willen nog wat extra doen, maar dat is niet altijd bekend bij elkaar.

Speurtocht 4 november
Meld je nu aan voor de speurtocht op 4 november voor de Welpen, F, E en D jeugd!

Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze veldcompetitie moeten we 37 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 15 wedstrijden gefloten. We lopen hiermee mooi op schema!
Heb jij interesse in een opleiding tot KNKV scheidsrechter? Alle leden, jong en oud, kunnen zich inschrijven! Meer informatie? Contacteer Sarah (06-11494756).

Doelshoppen
Met de wintermaanden voor de boeg die vol aankopen zitten, brengen graag we het doelshoppen weer onder de aandacht. Het doelshoppen is al vaker voorbij gekomen. Al gezien hoe gemakkelijk het is? Kies Altior als doel en steun onze vereniging. Het kost je niets en wellicht kom je al verschillende webshops tegen waar je regelmatig shopt!
Zie de bijlage voor het stappenplan!