Nieuwsbrief november 2022

Trainers A1 en Senioren 2
Naast Kacper is Tonnie Lucius gedurende de buitencompetitie begonnen met het begeleiden en coachen van vooral de Senioren 2. Daarnaast hebben we nog een nieuwe trainster, namelijk Mijke van Schijndel. Zij gaat samen met Pieter van den Brink de A’s en andere Senioren teams training geven. We zijn hier erg blij mee. Trainers en speelsters, alvast heel veel succes voor de zaalcompetitie!

Speculaasactie
De speculaasactie is bijna ten einde en we hopen op een mooi resultaat. De uiterlijke inleverdatum is 10 november.
De lijstjes en het geld worden op de volgende dagen en tijden door Ilse van Zutphen of Mariska van Lanen opgehaald in de Zaert:
– Dinsdag 8 november om 18 uur en om 20 uur
– Woensdag 9 november om 20 uur
– Donderdag 10 november om 19 uur
Op donderdag 10 november om 21 uur is Mariska ook bij Bernrode aanwezig om daar de lijstjes en het geld in ontvangst te nemen.

Vacatures gastheer/gastvrouw
Lijkt het je leuk om de tegenstanders en scheidsrechters op zaterdag en/of zondag te ontvangen bij ons op de club? We zijn op zoek naar gastheren/vrouwen. Ervaring is niet nodig; een dosis enthousiasme helpt altijd. Bij interesse laat het weten aan een van de bestuursleden, of stuur een mailtje naar secretariaat@altior-korfbal.nl

Aanvraag klussen of reparaties voor de bouwploeg
Het komt regelmatig voor dat er wat stuk gaat of dat een (technische) klus wordt aangevraagd. Voorheen werd hiervoor iemand willekeurig binnen de bouwploeg of bestuur aangesproken. Binnen het bestuur en de bouwploeg is afgesproken dat er één eerste aanspreekpunt voor reparaties of technische klusjes is. Zie je iets wat stuk is of heb je een technische klus, bel of app dan met Bastian Schakenraad (+31 6 83 77 05 63).

Kampioenen
De E3, E2 en B2 zijn herfstkampioen! Gefeliciteerd!

Renovatieplan Accommodatie Altior
De accommodatie van Altior is verouderd en behoeft onderhoud en renovatie. Een plan voor onderhoud en renovatie is eerder uitgesteld i.v.m. een mogelijke samenwerking met Biljart Royal met bijbehorende verbouwing. Op de jaarvergadering in juni 2022 zijn de resultaten van de enquête m.b.t. samenwerking Biljart Royal gepresenteerd. Op basis van deze resultaten is besloten om de samenwerking met Biljart Royal niet voort te zetten aangezien het plan niet haalbaar bleek te zijn. In deze jaarvergadering is ook besproken dat er een plan moet komen omtrent het renoveren van de accommodatie. Aangezien de financiële middelen beperkt zijn, kan niet alles direct vernieuwd worden. Om hierin de juiste/gewenste keuzes te maken is besloten om de leden in de besluitvorming te betrekken. Hierbij willen we jullie vragen om een enquête in te vullen. Het doel van deze enquête is om te onderzoeken wat de leden belangrijk vinden omtrent de renovatie van de accommodatie en deze input mee te nemen in het renovatieplan. De enquête vind je hier en in de verstuurde email:

Formulier invullen

Glow in the Dark speurtocht
Op 4 november stond er een Glow in the Dark speurtocht op het programma voor onze jeugdspeelsters. Het was een hele gezellige en vooral leuke avond met een grote en enthousiaste opkomst! We hopen dat iedereen ervan genoten heeft en zien jullie graag allemaal weer bij de volgende activiteit!

Spelregelbewijs
Iedereen (vanaf de 14 jaar en nog geen spelregelbewijs in bezit) moet weer aan de slag met het halen van een officieel Korfbalmasterz spelregelbewijs. Ervaring leert dat een avondje samen zitten met je team om samen deze cursus te doorlopen goed helpt. We willen dan ook de B’s en C’s oproepen om dit met elkaar te plannen. Een aantal meiden zijn hier al druk mee bezig en sommigen zijn zelfs al geslaagd, dus het is fijn om te zien dat hier al actie op wordt ondernomen. Ook via deze weg: allemaal veel succes en laat het ons weten als je ergens tegenaan loopt.

Nieuwe bordsponsor en shirtsponsors
Er zijn weer 4 nieuwe bordsponsor en 2 nieuwe kledingsponsors; super bedankt voor de sponsoring.

Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze veldcompetitie moeten we 37 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 24 wedstrijden gefloten. Dit is echt ongelofelijk knap van onze scheidsrechters, aangezien we nog een 2e helft van de buitencompetitie op het programma hebben staan in het voorjaar! We lopen dus voor op schema, met grote dank aan onze fanatieke scheidsrechters Ans en Toos!

Heb jij interesse in een opleiding tot KNKV scheidsrechter? Alle leden, jong en oud, kunnen zich inschrijven! Meer informatie? Contacteer Sarah (06-11494756).