Nieuwsbrief mei 2022

25 juniVrijwilligersbarbecue
1/2/3 juliKamp

Ouder/kindtoernooi
De uitnodiging voor het ouder/kindtoernooi vind je aan het einde van de nieuwsbrief.

Pinnen
Er is al een tijdje de mogelijkheid om te pinnen in de kantine van Altior. Dit kan vanaf een minimaal bedrag van €1,-. Ondanks dat contant betalen ook nog mogelijk is, heeft pinnen de voorkeur. Dit zorgt ervoor dat financieel beheer eenvoudiger wordt en voorkomt kosten m.b.t. het storten van geld bij de bank. Nu pinnen mogelijk is, is het niet meer de bedoeling om consumpties op te laten schrijven en later te betalen.

Laatste trainingen
Er zijn verschillende data waarop teams hun laatste wedstrijd hebben. Je hoort van je eigen leiding daarom wanneer de laatste training van het seizoen is.

Start seizoen 2022-2023 onzeker!!!
Ondanks maandenlange pogingen en oproepen is het nog niet gelukt om alle posities voor volgend seizoen te vullen. Astrid en Dennis hebben ruimschoots van te voren aangegeven te gaan stoppen en ze gaan dat dan ook daadwerkelijk doen op korte termijn.

We willen een dringende oproep doen aan de ouders van onze leden om op te staan en hun verantwoordelijkheid te nemen om deze functies ingevuld te krijgen. Onze seniorleden hebben immers allemaal al een “vrijwilligersverplichting” bij Altior. Samen moeten we de club laten draaien.

• Dennis: Zaalindeling/huur in de wedstrijdcommissie (1 persoon)
    Je bent de eerste contactpersoon bij KNKV voor indeling wedstrijden voor start seizoen (buiten/binnen) en de eerste contactpersoon bij gemeente i.v.m. zaalhuur. Verder heb je communicatie met wedstrijdsecretariaat, (jeugd)TC, ledenadministratie en Korloo. In theorie is het elk jaar weer een leuke puzzel, die niet heel veel tijd vergt, maar wel met strakke deadlines te maken heeft. Zeker als een seizoen normaal verloopt, dan is er tijdens het seizoen bijna geen werk. Vooral voor en na het seizoen ben je bezig, maar dit kan op elk tijdstip van de dag gedaan worden. En samen indelen kan je ook een gezellige avond van maken.
  • Astrid: Begeleiding pupil van de week (1 of 2 personen)
    Bij de thuiswedstrijden van onze senioren 1 is er altijd een pupil van de week. Vaak is het voor ouders ook de eerste kennismaking met wedstrijdkorfbal. Lijkt het je leuk om dit samen met Riek van Schaijk te helpen verzorgen en op de dag zelf de pupil en ouders te begeleiden, meld je dan aan.

Daarnaast zoeken we op verschillende disciplines altijd nog versterking.

• Versterking voor de jurytafel (meerdere personen)
    Bij de thuiswedstrijden van onze A1, senioren 1 en 2 moeten we een jurytafel vullen (tijdwaarnemer, schotklok, en voorzitter). Lijkt het je leuk om hier zo nu en dan bij aan te sluiten, ook dan kun je jezelf aanmelden.
  • Versterking voor de scheidsrechters (meerdere personen)
    We zijn altijd opzoek naar versterking voor ons scheidsrechters team. Of het je nou leuk lijkt om de jongere jeugd teams te fluiten, je ambitie hebt om door te pakken naar de oudere jeugd of senioren teams, of zelfs voor de KNKV wilt gaan fluiten, laat het ons weten.
  • Versterking openen en sluiten (1 of 2 personen)
    Voor de start van het nieuwe seizoen zijn we nog op zoek naar iemand die tijdens het buitenseizoen op dinsdag uiterlijk om 17:45u de kantine en accommodatie kan openen. Heb je hiervoor tijd en vind je dit leuk, horen we het graag van je!

Nieuw bestuurslid
In de nieuwsbrief van januari heb je kunnen lezen dat er dit jaar 3 aftredende bestuursleden (Inge, Irene en Lian) zijn. Aankomende ledenvergadering dragen we Marlou van Grunsven voor als nieuw bestuurslid voor het secretariaat en Ilse van Zutphen als nieuw bestuurslid als penningmeester. We zijn nog steeds op zoek naar 1 nieuw bestuurslid met de functie TC.

Inleveren kleding
De kleding is en blijft eigendom van Altior en moet daarom ook weer worden ingeleverd aan het einde van het seizoen. Uitzondering hierop zijn de coachjasjes voor de coaches die volgend jaar weer coach gaan zijn. Liza en Karin zijn in de week van 20 juni aanwezig om de kleding in ontvangst te nemen. Willen jullie ervoor zorgen dat alle shirtjes en rokjes samen in de tas zitten?

Babynieuws
Heb je een kindje gekregen en vind je het leuk om dat in de nieuwsbrief te vermelden, stuur dan een kaartje!

Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze veldcompetitie moeten we 38 wedstrijden buiten de deur fluiten en dit is ons hardwerkende team al gelukt! Dit is extra waardevol, omdat onze scheidsrechters nu andere clubs uit de brand helpen en ze daarmee geld of clinics voor onze club bij elkaar sparen. Een super mooie prestatie dus!