Nieuwsbrief maart 2018

NK
Op 10 maart stonden onze B1 en C1 op het Nederlands Kampioenschap Zaal in Venray.
De B1 was in de kruisfinale lang in de race om een finaleplek. In de verlenging werd er met 7-11 verloren van Korfrakkers. In de wedstrijd om de derde plek konden ze helaas geen vuist maken tegen Rosolo en er werd verloren met 5-2.
De C1 eindigde in de competitie ongeslagen op de eerste plek. Dat lieten ze in de kruisfinale ook zien: er werd gewonnen met 7-1 van Swift. De finale werd helaas nipt verloren van Korfrakkers met 7-6.
Vierde en tweede van Nederland, dat kunnen er echt niet veel zeggen. Kortom: een prestatie om super trots op te zijn! Knap gedaan dames!

Naast de B1 en C1 stond ook onze voorzittter en scheidsrechter Toos van der Pas op het NK, ze floot de kruisfinale A junioren tussen De Peelkorf en Rosolo. Rosolo won uiteindelijk met 14-16. Daarnaast was ze ook nog reserve scheidsrechter bij de damesfinale reserve topklasse op 10 maart én op 17 maart bij de junioren A finale. Super goed gedaan Toos, we zijn trots!

Multikorf
Namens Altior is op de drie basisscholen in Heeswijk-Dinther, op woensdag 14 maart een Multikorf op het speelplein geplaatst. Met behulp van subsidies van de Rabobank (Rabobank Clubkascampagne), Coop en gemeente Bernheze konden we dit realiseren. Het doel van dit project is het kennismaken met de sport korfbal en het stimuleren van beweging onder basisschoolkinderen.
De officiële opening, op basisschool ’t Palet werd verricht door de drie directeuren, die de eerste bal richting de korf mochten gooien. Met twee directrices met een korfbalachtergrond was het onverwachts directeur Dirk Verwijst van Het Mozaïek, die als eerste wist raak te gooien in de hoogste korf.
De kinderen zijn er superblij mee en wij heel trots.

Activiteit
Op vrijdag 13 april van 18.00 uur tot 20.00 uur wordt er weer een leuke spelletjesavond georganiseerd bij het clubgebouw voor alle welpen, F, E, D en C jeugd. Doen jullie gezellig mee? De uitnodigingen komen snel jullie kant op.

Kamp
Met Pasen gaan onze jeugdleden weer op Altior-kamp. De voorbereidingen zijn in volle gang en we zijn verheugd te kunnen mededelen dat er 66 speelsters meegaan.

Lid worden Rabobank
In het najaar is er weer de Rabobank Clubkas Campagne, waar we als Altior natuurlijk weer aan mee doen. Om te kunnen stemmen moet je lid zijn van de Rabobank, vóór 1 augustus 2018. Meld je daarom nu al aan als lid van de Rabobank!
Vorig jaar hebben we € 1.359,- opgehaald, dus zou mooi zijn als we dit bedrag (of natuurlijk meer) dit jaar weer kunnen ophalen!

Belangrijke data

2 en 3 juni 2018     Laatste speelweekend
4 juni 2018              Jaarvergadering
16 juni 2018            Korfbaldag en vrijwilligersbarbecue

Laten we er met elkaar weer een mooie seizoenshelft van maken! Succes en veel plezier!