Nieuwsbrief februari 2023

Nieuws trainers/coaches Altior
Wij zijn blij te kunnen mededelen dat Kacper Nowak en Altior het volgende seizoen samen verder gaan. Kacper start dan aan zijn vijfde seizoen bij onze vereniging. Wederzijds vertrouwen en tevredenheid maakt dat we een positieve toekomst met hem als stuurman van onze selectie zien.
Helaas nemen we aan het einde van het seizoen afscheid van Pieter van den Brink. Nadat hij een lange periode onze selectie heeft getraind en gecoacht, is hij een paar jaar weg geweest om zich daarna vanaf seizoen 2017-2018 op onze A1 te storten. Onder zijn leiding is het gelukt om door te stromen naar de A hoofdklasse en ook daar een verdienstelijk resultaat neer te zetten. Het doel om de stap van junioren naar selectie te verkleinen, heeft hij ruimschoots waargemaakt. Daarnaast heeft hij op vele andere manieren een waardevolle bijdrage aan onze vereniging geleverd. Niet alleen als trainer van senioren 3, 4, 5 en 6, maar ook als meedenker in beleid en actief lid van de TC. Na zes seizoenen is het tijd om een hele mooie nieuwe uitdaging bij DAW aan te gaan. We zullen zijn enthousiasme en betrokkenheid missen, maar willen hem vooral veel succes en plezier toewensen in Schaijk.

Jubilarissen Altior
Gelukkig zijn er veel leden, die al lang lid zijn van Altior. De 3 koplopers op dit gebied zijn Tonnie Lucius (sinds 1965), Ans van de Wijst (sinds 1971/1972) en Rita Dortmans (sinds 1972).

Alledrie hebben en doen zij enorm veel voor Altior en daarvoor zijn we ze erg dankbaar. Ze hebben een mooie bos bloemen en mooie woorden gekregen om dit te ondersteunen. In de toekomst zullen we meer aandacht geven aan onze jubilarissen, want inmiddels weten we van iedereen een datum van inschrijving; wordt vervolgd…

Sportcafe t Pietertje
De stichting heeft nog steeds niet voldoende mensen om het sportcafe open te houden op de dagen dat er wordt gespeeld in de sporthal. Het is erg vervelend dat sporters en publiek voor een gesloten deur staan. Heb je nog wat tijd over, meld je dan bij het secretariaat. Laten we er samen voor zorgen dat de deur geopend blijft.

Speeltoestellen Altior
Afgelopen jaar hebben we de schommel en het speelhuisje moeten weghalen i.v.m. houtrot. Daarnaast voldeden de toestellen ook niet aan de wettelijke eisen. Inmiddels is een vogelnestschommel geplaatst en gekeurd. Daarnaast is ook de wip en het duikelrek gekeurd. Zo is er nu een veilige speelomgeving en voldoet Altior aan de WAS (Warenwetbesluit Attractie en Speeltoestellen)! Dank aan de bouwploeg voor de installatie en KS-Service (Aangewezen Keuringsinstantie) voor de keuring! En nu……spelen maar!

Wedstrijd DSC
Op zaterdag 4 februari om 20:00 gaan we met een grote groep richting Eindhoven om de wedstrijd DSC 1 – HKC 1. Voor iedereen die meegaat, een leuke avond en hopelijk een spannende wedstrijd met winst voor DSC!

Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze zaalcompetitie moeten we 42 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 24 wedstrijden gefloten. Hiermee zijn onze scheidsrechters alweer over de helft!

Heb jij interesse in een opleiding tot KNKV scheidsrechter, of wil jij jouw steentje bijdragen aan de jurytafel? Alle leden, jong en oud, kunnen zich inschrijven! Meer informatie? Contacteer Sarah (06-11494756).

Komende activiteiten:
Op vrijdag 3 februari wordt er een knutselavond georganiseerd voor onze jongste jeugd! Daarnaast hieronder een overzicht van alle nog komende activiteiten.

DatumWatVoor wie?
Vrijdag 3 februariWinter knutsel avondWelpen, F