Nieuwsbrief december 2022

Speculaasactie
Er is dit jaar een recordaantal pakken speculaas en krollen verkocht! Een groot compliment voor alle leden! Dit jaar hebben we met z’n allen 1548 pakken speculaas en 1287 zakken krollen verkocht, met een opbrengst van € 4.316,-. Dank alle leden die dit mooie bedrag bijeen hebben gebracht. Hiervan kunnen we mooie dingen realiseren voor jullie als leden. Bij de senioren een extra compliment voor Ilse van Keulen, Evie Dangé, Toos v/d Pas en Dort. Zij hebben allemaal een omzet van meer dan 100 euro gemaakt. Bij de jeugd heeft Suze Collart het mooie aantal van 37 pakken speculaas en 42 zakken krollen verkocht. Voor deze prestatie heeft zij inmiddels een presentje gekregen. Tevens een extra compliment voor Benthe van Boxtel, Lynn Heerkens, Jezz van de Wetering, Krissie van Daal, Fem Hoezen en Luus Lunenburg. Ook zij hebben meer dan 100 euro omzet gemaakt.

Renovatie Accommodatie Altior
De komende tijd gaat Altior starten met het maken en realiseren van renovatieplannen. Hiervoor zoeken we vrijwilligers die helpen om de verbouwingsplannen te realiseren. Ben je handig, heb je affiniteit met renovatie en vind je het leuk om in een commissie deze plannen te organiseren en realiseren, meld je dan aan!

Vacature inkoop kantine
Momenteel zijn we op zoek naar een vrijwilliger voor het organiseren van de inkoop voor de kantine van Altior. Vind je het leuk om het assortiment van de kantine te beheren, meld je dan bij een van de bestuursleden. Heb je behoefte aan extra informatie omtrent de vacature kun je contact opnemen met Miranda Kuijs (06-41456171) of Bastian Schakenraad (06-83770563).

Het Pietertje
Vind je het ook zo fijn dat sportkantine Het Pietertje weer open is ? Wij ook! De stichting is een nieuwe club vrijwilligers van 18 jaar tot 60+ die het leuk vinden om het sportplezier te vergroten. Aan de reacties te horen lukt dit behoorlijk en ze zoeken nog versterking. Wil jij ook eens horen of het iets voor je is om je bij hen aan te sluiten? Stuur dan een mail naar stg.hetpietertje@gmail.com en zij nemen contact op.

Korfbalquiz 23 dec
Op vrijdag 23 december 20.00 uur wordt de tweede editie van het NK Korfbal Pubquiz georganiseerd. In 2020 waren er meer dan 1300 deelnemers, 200 clubs en meer dan 10.000 livestreamkijkers en wist korfballend Nederland zich met elkaar te verbinden. Dit jaar doet de organisatie er nog een schepje bovenop. Met een livestream waarbij vele prijzen te winnen zijn voor de teams, maar ook voor de vereniging. Met een loterij, live reporters door het land, een live DJ, een social wall en nog veel meer proberen wij er weer een knallende avond van te maken.

Wat valt er te winnen
Voor de deelnemende clubs zijn er o.a. een aantal flinke geldprijzen kunnen verdelen. Dankzij de hoofdsponsor Klaverblad Verzekeringen hebben we de volgende prijzen beschikbaar:
1e prijs: € 750
2e prijs: € 500
3e prijs: € 250

Aanmelden
Deelname is geheel gratis en aanmelden kan via de website: www.nkkorfbalpubquiz.nl. Aanmelden kan van 1 t/m 6 spelers per team. Per vereniging kunnen meerdere teams zich aanmelden met meer kans op prijzen voor de vereniging.

Nieuwe shirtjes
Er zijn deze maand weer 3 teams in nieuwe shirts gestoken door onze sponsoren! De dames van Altior E3 kregen zaterdag 19 november mooie nieuwe shirts aangeboden door Van Schayk Administratie-en belastingadviseurs. De meiden van Altior A2 kregen diezelfde dag ook nieuwe shirts en wel van Eurocover. Zondag 27 november kregen de dames van Altior 5 mooie nieuwe shirts uitgereikt. Deze shirts werden gesponsord door A&K Installatietechniek uit Heeswijk-Dinther. Sponsoren bedankt!

Pietentraining

Tijdens de training kwamen er twee zwarte pieten langs voor een lesje korfbal. Wat een gezelligheid!

Ga mee kijken naar DSC!
DSC is de gemengde korfbalvereniging van Eindhoven/Woensel en spelen in de Korfbal League klasse! Oud Altiorlid Marloes Pennings speelt ook in dit team. Op 4 februari spelen zij om 20.00 thuis in Eindhoven. Lijkt het je leuk om samen met de rest van Altior een wedstrijd uit het gemengd te zien en DSC aan te moedigen? Laat het dan weten via een mailtje aan secretariaat@korfbal.nl Doe dit voor 20 december. Als de animo groot is hebben we namelijk nog tijd om een extra tribune bij DSC te regelen of eventueel vervoer.

Rompregeling
Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze zaalcompetitie moeten we 42 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 9 wedstrijden gefloten. Ook de jurytafel bezetting helpt ons met het halen van deze punten (0,5 punt per wedstrijd). We hebben een mooi team die hier een steentje aan bijdragen!

Heb jij interesse in een opleiding tot KNKV scheidsrechter, of wil jij jouw steentje bijdragen aan de jurytafel? Alle leden, jong en oud, kunnen zich inschrijven! Meer informatie? Contacteer Sarah (06-11494756).

Kerstborrel
Geef je voor 12 december op voor de kerstborrel!