Nieuwsbrief december 2019

Speculaas
Er zijn weer veel pakken speculaas en krollen verkocht! Dit jaar hebben we met z’n allen 1461 pakken speculaas en 875 zakken krollen verkocht, met een opbrengst van € 3035. Dank alle leden die dit mooie bedrag bijeen hebben gebracht. Hiervan kunnen we mooie dingen realiseren voor jullie als leden.
Bij de senioren een extra compliment voor Ilse van Keulen, zij verkocht er 53 pakken speculaas en 25 zakken krollen! Bij de jeugd heeft welp Benthe van Boxtel het mooie aantal van 66 pakken speculaas en 4 zakken krollen verkocht. Voor deze prestatie krijgt zij een presentje. Ook Jaidy Lucius, Emma en Maud vd Heuvel, Krissie van Daal en Luus Lunenburg verdienen een  compliment voor het mooie aantal wat zij verkocht hebben.

Trainen in de kerstvakantie
Op 23 december t/m 3 januari zijn alle teams vrij. Het is twee weken geen trainen, tenzij anders aangegeven in de eigen teamapp. Op dinsdag 7 januari 2020 beginnen de trainingen weer voor alle teams.

Kerstviering
Op maandagavond 16 december zal de jaarlijkse kerstviering bij Altior weer plaatsvinden. Deze viering is voor alle A’s, senioren, midweek, recreanten, steunende leden, leiding, bestuursleden en andere vrijwilligers. Wil je je nog opgeven? Vraag dit dan na bij Anne van Zutphen: annevanzutphen2000@hotmail.com / 06-15583296.

Zaalregels
Het zaalseizoen is weer begonnen en daarom nog even een aantal zaalregels op een rijtje:

• Niet met zaalschoenen naar buiten;
  • Niet met buitenschoenen de zaal in;
  • Niet door het beheerdershok naar de zaal toe, maar via de kleedkamers of de tussengang tussen de kleedkamers;
  • Er kan gewoon gedoucht worden na de trainingen;
  • Kleedlokalen na de trainingen en wedstrijden netjes achterlaten;
  • Verzamelen op de parkeerplaats bij de Zaert, niet recht voor de deur i.v.m. verkeersveiligheid;
  • Spreek elkaar onderling aan op het nakomen van de regels.

Zaalwacht
Wat wordt er van je verwacht als je zaalwacht hebt?

• Je bent ruim op tijd aanwezig voordat de wedstrijd begint
  • Je ontvangt eventueel de scheidsrechter
  • Je houdt de tijd bij (op het grote scorebord) en in sommige gevallen de score.
  • Als er iemand met gewone schoenen de zaal inkomt, aanspreken en/of slofjes geven.

Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze veldcompetitie moeten we 48 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 26 wedstrijden gefloten. Ook tijdens de zaalcompetitie moeten we 46 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 11 wedstrijden gefloten.

Nieuw tenue Midweek
Op woensdag 11 december hebben de dames van de Midweek nieuwe jasjes gekregen uit handen van Hugo Smits, HSSO. Zij staan er weer super knap op. Hugo bedankt!

Wijzigingen?
Zijn er wijzigingen in je persoonsgegevens, zoals je telefoonnummer, adres of e-mailadres, geef dit dan door per mail aan secretariaat@altior-korfbal.nl. We merken voornamelijk dat verhuizingen niet worden doorgegeven. Willen jullie dit (alsnog) doen? Dan zijn alle gegevens weer up to date.

Wij wensen iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig en sportief nieuwjaar!