Nieuwsbrief april 2020

Coronavirus
Het is alweer even geleden dat we elkaar ontmoet hebben op onze club. Het lijkt daardoor misschien stil, maar op de achtergrond gaan de (bestuurs)vergaderingen “gewoon” digitaal door.
En inmiddels is er een lichtpuntje: het kabinet heeft besloten dat jeugd tot en met 12 jaar weer mag sporten en dat jeugd tot en met 18 jaar weer mag sporten met inachtneming van de 1.5 meter afstand. Alle ouders/speelsters in deze leeftijdscategorieën hebben hier een aparte mail over ontvangen. Ondertussen wordt er nagedacht over hoe deze trainingen er in de praktijk uit gaan zien.

Zaal- en veldcompetitie
In navolging van de kabinetsmaatregelen tegen het coronavirus heeft het KNKV in de afgelopen weken enkele ingrijpende besluiten moeten nemen over de Nederlandse korfbalcompetitie. Over de afwikkeling van de veld- en zaalcompetitie 2019/2020 heeft het Bondsbestuur maandag 6 april het volgende besloten:

Veldcompetitie
Beschouwd als niet gespeeld
De gehele veldcompetitie 2019/2020 wordt beschouwd als niet gespeeld. Van deze competitie is slechts de helft – of iets meer – afgewerkt en daarom is het Bondsbestuur van mening, dat hieraan geen waarde kan worden toegekend. Er zijn dus geen kampioenen en degradanten.

Zaalcompetitie
Stand is eindstand
Voor alle teams geldt: stand is eindstand. Ook in het top- en wedstrijdkorfbal in de zaalcompetitie geldt dat de momenteel bereikte stand als eindstand telt. Daarbij treedt de promotie- en degradatieregeling in werking.

Zaalkampioenen en promovendus
In de vorige alinea heb je kunnen lezen dat de stand de eindstand is en dat de promotie- en degradatieregeling in werking treedt. Daarom willen wij graag de volgende teams in het zonnetje zetten:

Kampioen B1
Onze B1 was al kampioen; zij konden niet meer ingehaald worden door andere teams. Helaas kan het NK niet doorgaan, want wij waren er zeker van dat onze dames daar een mooie prestatie neer hadden gezet. Dames, nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschap!

Kampioen D1
De D1 is in de zaal bovenaan geëindigd en daarmee nu officieel kampioen. Proficiat dames! We zoeken nog naar een mooie gelegenheid om jullie ook fysiek nog even in het zonnetje te zetten.

Promovendus Senioren 2
De promotie- en degradatieregeling treedt in werking en dat betekent dat ons tweede in de zaal promoveert naar de reserve topklasse. Ook voor jullie van harte gefeliciteerd en natuurlijk worden ook jullie op een later moment nog fysiek in het zonnetje gezet.

Voordracht nieuw bestuurslid
In de vorige nieuwsbrief heb je kunnen lezen dat we Sarah van Gerwen voordragen als nieuw bestuurslid. Daarnaast dragen we nu ook Bastian Schakenraad voor als nieuw bestuurslid. Bastian is de vader van Wies, zij korfbalt in de E1. Hiermee zouden alle bestuursvacatures weer opgevuld zijn. Tegenkandidaten kunnen zich tot 24 uur voor de jaarvergadering kenbaar maken bij de voorzitter, ondersteund door 20 handtekeningen.